Bu zorlu süreçte Markalar Ne yapmalı/Ne yapmamalı?
- Çalışanlarınıza değer verin,onları önemseyin mümkün olduğunca işlerinin devamlılığını sağlayın sağlıklarına dikkat edin
- Krizi fırsata çevirme duygusuyla hareket etmeyin.Gereksiz fiyat arttırmalara gitmeyin. İndirim yapıyor gibi görünüp taksitli seçeneklerde üzerine çok fazla faiz koymayın.İndirim yapacaksanız gerçekten yapın,unutmayın tüketiciler de araştırıyor.
- Toplumun yanında olun topluma maddi/manevi FAYDA sağlayın.
- İletişim Dilinize dikkat edin,ucu açık ne mesaj verdiği belli olmayan akıllarda soru işaretleri bırakan söylemlerden,kendinizi öven reklamlardan kaçının.Marka vaadiniz ne ise mesajınızı direk verin ve gerçekleştirin.
- Şeffaf olun;Abartmayın ne iseniz onu söyleyin bu dönemde ne kadar büyük ve/veya ne kadar güçlü olduğunuz çalışanınıza ve topluma sağladığınız “FAYDA” ile ölçülüyor.
- Güven verin. Söylemleriniz ile yaptıklarınız bir biri ile örtüşsün, “yanınızdayız” ancak “parasıyla” ve/veya “Parayı veren düdüğü çalar” tavrından kaçının. Reklamlarda farklı gerçek hayatta farklı davranmayın yapıyor-MUŞ gibi görünmeyin ya yapın yada sessiz sedasız bu günlerin geçmesini bekleyin. Unutmayın bu günler de geçer ve insanlar kimlerin yanında olduğunu kimlerin yanında olmadığını asla unutmazlar...