Kurumsal İletişim Yönetimi ve Kurumsal İtibar

KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ ve KURUMSAL İTİBAR

OECD, 1998’de üye ülkelerin kurumsal yönetim konusunda görüşlerini değerlendirmek ve bağlayıcı olmayan ilkeler belirlemek üzere bir çalışma grubu oluşturdu. 1999 yılında onaylanan “Kurumsal Yönetim İlkeleri” dünya genelindeki karar alıcılar, yatırımcılar, şirketler ve diğer paydaşlar açısından uluslararası bir referans haline getirildi.

Hedef kitlelerinin beklentilerini tam olarak karşılayan kurumların,   Kurumsal Yönetimin 4 ana ilkesi; "adillik”, “şeffaflık”, “hesap verebilirlik” ve “sorumluluk” olarak tanımlanır. Kurumsal yönetim aracılığıyla "güven" yani uzun vadede  ‘’İTİBAR’’  inşa etmektir.

Ülke ve dünya çapında rekabet etmek, katma değerli iş üretmek ve işbirlikleri yapmak için kurum ve kuruluşların ‘’KURUMSAL YÖNETİMİ’’  koşulsuz olarak kabul etmeleri kaçınılmazdır.

Bu çerçevede ‘’KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ’’  günümüz iş ve yönetim dünyasında ‘’KURUMSAL YÖNETİMİN’’  gereklerini yerine getirmedeki en önemli araçların başında gelmektedir. ‘KURUMSAL İTİBAR’’ aynı zamanda, bir kurumun KALİTESİ’nin göstergesidir. Kaliteli bir kuruma,  toplumun, yatırımcıların, çalışanların, medyanın, yönetimlerin kısaca herkesin desteği vardır.

Bir kurumun kalitesine olan güven var olduğu sürece, tüm hedef kitle o kuruma her ortamda yaşanan ya da yaşanacak tüm krizler dahil, sahip çıkacaktır. İşte bir kurum ya da marka açısından bunun adı “İTİBAR”dır. KURUMSAL İTİBAR’ın ön koşulu, KURUMSAL İLETİŞİM- KURUMSAL YÖNETİM’dir. Bu kavramlar birbirlerinden ayrı olarak düşünülemezler.

KURUMSAL İLETİŞİM…

Ekonominin ve toplumsal yapının ayrılmaz bir parçası olan kurum ve kuruluşların, işlevleri doğrultusunda dinamik ve yenilenen bir yapıyı oluşturmaları, bu yapıyı geliştirerek sürdürülebilir olmalı gerekmektedir bu nedenle de  yaşamlarını ilişkiler düzeni içerisinde sürdürürler. Bu ilişkilerin denetim altına alınması, belirli bir yapı oluşturulması,  belirli bir düzen ve amaç içerisinde işlemesi etkin bir ‘’KURUMSAL İLETİŞİM POLİTİKASI’’ izlenmesi ile olur. 

KURUMSAL İLETİŞİM,  kurumun amaç ve hedeflerine ulaşması için kurum içi ve kurum dışında gerekli olan tüm süreçleri yönetir.  Bir yandan, kurum içinde  bilgi akışını, değerlendirmeyi, eğitimi, karar almayı ve denetimi yönetirken  diğer yandan ise dış hedef kitleyle bütünleşerek kurumun itibarını yönetir. 

Yönetimin temel görevlerinin başarılı bir şekilde yürütülmesi, sürekli ve düzenli bir kurumsal iletişimin oluşturulmasına bağlıdır.

                 Kurumsal iletişim, kurum yönetiminin en önemli unsurudur.  Kurumda planlama, karar verme ve denetim mekanizmalarının sağlanabilmesi etkili bir kurumsal iletişim ile gerçekleşebilir.

                Kurumsal iletişim, dış dünya ile kurum arasında sağlıklı ve doğru bir bilgi alışverişi sağlar. Hızla değişen dünya ve rekabet koşulları karşısında kurumların kendilerini yenilemelerini,  güvene dayalı ilişkiler kurmalarını,  olumlu imajla birlikte itibarı yönetmelerini sağlar.

                Kurumsal iletişim, kurum çalışanlarının, kurumun ortak amaçları doğrultusunda hareket etmelerini, kurum içi ve kurum dışında aynı dili konuşmalarını sağlar.

                 Kurumsal iletişim, kurumda hiyerarşik düzenin belirlenmesinde ve otoritenin sağlanmasında önemli rol oynar.  Kurumla ilgili tüm belgeler, bilgiler ve dokümanlar kurumsal iletişim kuralları çerçevesinde hazırlanır, kullanılır ve  bilgi-belge arşivleri oluşturulur.

                 Kurumsal iletişim, kurum kültürünün oluşturulması,  tüm çalışanlar tarafından benimsenmesi ve aidiyet duygusunun oluşturulmasını sağlar.

                 Kurumsal iletişim, kurum içi ve kurum dışında, doğru bilgi alışverişinin yanında, hizmet ve beklentilerin karşılanması için gerekli olan tüm süreçleri yönetir.

 

Kurumsal iletişimin ilgilendiği alanlar, kurum ve kuruluşun itibarını doğrudan etkileyen konulardır. Bu nedenle, özellikle kurumsal iletişim faaliyeti yürüten kurum ve kuruluşlar “Kurumsal Yönetim” konusunda daha duyarlı hale gelmişlerdir. Bugün, Geleneksel "Halkla İlişkiler" Kavramı yerini "Stratejik İletişim Yönetimi” ne bırakmış ve bununla birlikte "Pazarlama İletişimi" ve "Kurumsal İletişim " olarak farklı uzmanlık alanları oluşmuştur.

 

Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu