Zor Dönemlerde İletişim, ÖNCE İNSAN
Dün başka başka stratejiler belirlerken endüstri 5.0,on-line,robotlar yapay zeka uzay seyahatleri derken bugün aynı sokakta aynı evde bile hareketliliğimiz durma noktasına geldi, önceliklerimiz,ihtiyaçlarımız,satın alma alışkanlıklarımız değişti.
Markalar da arka arkaya iletişim kampanyaları düzenlenmeye başladı.Kimi takdir topladı kimi şimşekleri üzerine çekti,çoğu da sınıfta kaldı.
İnsanların önce can sonra geçim derdine düştüğü kendilerini çaresiz hissettiği,yardım eli beklediği bir dönemde,onların temel ihtiyaçlarını gidermeye yönelik,”fayda”sağlayan bir adım atılması “ÖNCE İNSAN” demesi başarıda kilit rol oynar.
Özellikle bizim gibi dayanışmayı seven,zor zamanlarda yanında olana minnet duyan,yanında olmayanı bir kenara not eden yada tek kalemde silen toplumlarda atılacak her adım daha bir önem kazanır daha bir dikkat gerektirir.
Her zaman yapılan,”biz öyleyiz biz böyleyiz şu kadar yıldır yanınızdayız sizi düşünüyoruz ülkemizi seviyoruz” gibi sadece sözde kalan iletişim kampanyalarının getirisi olmayacağı gibi maddi ve manevi kayıplara yol açar,marka itibarını zedeler.
Müşteri sadakatinin ve marka bağlılığının azaldığı bu günlerde insanlara dokunarak atılacak her adım markanın tercih edilmesini,güçlenmesini ve gönüllerde yer bulmasını sağlar.