Dijital Pazarlama...

Dijital Pazarlama; 

Dijital çağ olarak adlandırılan 21. yüzyılda dijital kanalların hızla hayatımıza girmesi, pazarlama kavramının değişmesine, pazarlamanın  temel prensipleri halen uygulanıyor ve korunuyor  olsa da, alışkanlıklarımızın  değişmesine, "Dijital Pazarlama" teriminin doğmasına, hızla büyümesine ve pazarlamanın ikiye ayrılmasına neden olmuştur.

 Pazarlama, daima çift yönlü iletişimdir. Geleneksel pazarlama kanalları, uzun dönemler boyunca etkili olmasına rağmen izlenime dayalı ölçüm yapmış, tüketici ve marka arasında çift yönlü iletişime imkan verememiştir bu nedenledir ki dijital iletişim döneminde verimliliğini büyük ölçüde kaybetmeye başlamıştır. 

Bununla birlikte Dijital pazarlama kanalları, birden fazla dijital kanalda markayı tanıtarak müşteri ile olan bağları geliştirmesi, çift yönlü iletişime imkan vermesi, anlık geri dönüşüm sağlaması, "gerçek zamanlı" dinamik yapısı, kullanıcılara deneyim yaratması gibi etkenlerle hızla yükselmeye başlamıştır.

Peki Dijital Pazarlama Nedir?

En basit anlatımıyla, dijital kanalların (internet, sosyal medya, mobil)  kullanıldığı pazarlama yöntemidir. Facebook, ınsagram, twiter, linkedin vb. hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olması ile birlikte, dijital pazarlama kanalların başında da sosyal medya gelmektedir. 

Geleneksel pazarlamanın, üretim ve hizmeti baz alan anlayışına karşın, Dijital pazarlama  müşteri deneyimlerini arttırmak ve interaktif markalar yaratmak için çalışılmaktadır. Eş zamanlı olarak, geleneksel pazarlama yöntemlerini temel alarak geliştirmekte, güncel ve interaktif dünyaya uyumlu hale getirmekte, pazarlamaya yeni bir bakış, yeni bir anlayış kazandırmaktadır. Tüketici davranışlarına eşsiz yaklaşımı ile yeni bir pazarlama trendi olmanın çok ötesinde rol almaktadır.

Günümüzde, güncel satış teknikleri ve güncel pazarlama teknikleri hızla değişmekte, ülke nüfusumuzun 50% den fazlası aktif olarak internet kullanmakta ve e-ticaret, mobil pazarlama kullanımı her geçen gün artmaktadır. Buna paralele olarak Dijital pazarlama gün ve gün yükselmekte, firmaların pazarlama bütçesinden aldığı pay ciddi rakamlara ulaşmaktadır... 

 

Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu