Pazarlama Organizasyonu & Yönetimi

Bir organizasyonun varlık nedeni, belirli amaçların ancak birden fazla kişi ile ve bir grup olarak gerçekleştirilebilmesidir. Organizasyon yapısı, grubun faaliyetlerini koordine eden, birbiri ile uyumlu hale getiren mekanizmadır. Organizasyon yapısı bir araçtır. Yönetici diğer yönetim araçlarını nasıl kullanıyorsa, bu koordinasyon sağlayıcı aracıda aynı şekilde kullanır. Ancak bu aracın önemli bir özelliği insan ile ilgili olmasıdır. Bunun sonucu olarak sadece aracın yapısı üzerinde durmak; bu aracı başarılı bir şekilde kullanmak için yeterli değildir. Bu aracı, faaliyetleri koordine edilecek kişilerin özelliklerine, yapılacak işin niteliğine, ortam ve çevre şartlarına göre belirlemek gerekmektedir.

 

Organizasyon işletmenin amaçları ve hedefleri doğrultusunda personelin birbiri ile ilişki kurmasını sağlar. İyi bir organizasyon yapısı ile ilişkilerin ve işlerin doğru ve verimli bir şekilde yürütülmesi sağlanır.

 

Pazarlama bölümünün organizasyonu farklı şekillerde yapılabilir.

 

Pazarlama yönetimi, etkili biçimde değişimi sağlamak için, pazarlama faaliyetlerinin planlanması, planın uygulanması ve kontrol edilmesidir.

 

Pazarlama yönetimi, firmanın amaçlarına ulaşması için hedef pazarlarda yararlı değişimleri ve ilişkileri yaratmak, gerçekleştirmek ve sürdürmek için gerekli eylemlerin analizi, planlanması, uygulanması ve denetimidir.

 

 

Etkin bir pazarlama yönetimi oluşturmak, Pazarlama stratejileri ve planlarının hazırlanması ile başlar.

 

Pazarlama Planları; Taktik Pazarlama Planı ve Stratejik Pazarlama Planı olarak hazırlanır.

 

 

1.     Taktik Pazarlama Planı; Taktik pazarlama planı yıllık olarak hazırlanır, yıllık satış ve karlılık hedeflerine göre şekillendirilir. Bu hedefler 12 ay ve 4 quarter için hangi faaliyetlerin yapılacağını belirler. 

 

2.     Stratejik Pazarlama Planı; firmanın hedefleri doğrultusunda 3-5 yıllık olarak yapılır.

 

  • Neredeyiz?
  • Nereye gitmek istiyoruz?
  • Oraya nasıl gideriz?


Sorularının cevaplarına göre planlama yapılır. Yapılan bu plan dahilinde, Stratejik Pazar analizi yapılır, pazar, rakip, müşteri, çevre analizinden gelen verilerle ticari gelişim ve hedeflenen iş hacmini getirmek için gereken bir stratejik model ortaya koyulur.

 

  • Bugünkü Pazar Payı
  • 3-5 yıllık Pazar payı hedefleri
  • Hedef Pazar kesimi
  • Hedef Müşteri Segmenti
  • Hedef tüketici tanımı
  • Hedef Rakipler  (doğrudan ve dolaylı)
  • Ürünler, Ürün alanı, stratejisi ve portöyü
  • Stratejik marka konumu,
  • Markanın Değer Önerisi,
  • Marka kimliği, kişiliği (kişi, kurum, sembol, slogan)
  • Görsel Kimlik ve Unsurları
  • Fiyatlandırma Stratejisi
  • Dağıtım Stratejisi
  • 5 yıllık iletişim ve PR hedefleri (% kaç bilinirlik hedefleniyor vb) belirlenir.
Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu