Pazarlama; doğru bakış açısıyla markaları ve firmaları geleceğe taşıyan süreç yönetimidir.

Pazarlama; müşteri ihtiyaçlarını belirleyerek ve/veya ihtiyaç yaratarak süreci yönetmektir. Amerikalı büyük bir ayakkabı firması pazar araştırması yapması için bir çalışanını Afrikaya gönderir. Afrikada araştırmalarını tamamlayıp ülkesine dönen çalışan raporunu sunar; ' Burda kimse ayakkabı giymiyor, bir çift ayakkabı bile satamayız' der ve firma yatırım yapmaktan vaz geçer. Başka bir ayakkabı firması da aynı şekilde bir çalışanını pazar araştırması yapması için Afrikaya gönderir. Araştırmasını bitiren çalışan heyecanlı bir şekilde raporunu sunar. ' Burada kimsenin ayakkabısı yok, herkese ayakkabı satar ve büyük paralar kazanabiliriz' Sonuç; firma Afrikaya yatırım yapar ve büyük paralar kazanır. 

Pazarlama; doğru bakış açısıyla markaları ve firmaları geleceğe taşıyan süreç yönetimidir.

Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu