Kurumsal İtibar Yönetimi

Kurumlar zaman zaman, iletişim sorunu yaşamakta, zor durumda kalmakta, krizi iyi yönetebilenler yara alsada yoluna devam etmekte, krizi yönetemeyenler, ne kadar büyük olsalarda bir anda ve/veya zamanla güçlerini kaybetmekte, yaşadığı iletişim sorunu yıllarca hafızalardan silinmemektedir. 

Bir kaç yıl önce, 5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günün'de, kadına şiddete dikkat çekmek için yayınladığı mesajla zor durumda kalan, krizi yönetemeyen bir ajansın, itibarı sıfırlanmış, anlaşmaları arka arkaya iptal edilmişti. Yine son günlerde, 500 büyük dünya markası listesine girmeye aday değerli bir Türk markasının yaşadığı iletişim sorunu sonucunda, risk ve kriz yönetiminde izlediği yolu, kontrol ve onay sistemindeki aksaklıkları takip ediyoruz. 
1990 yıllara kadar üretim, 90 yıllardan sonra satış 2000'li yıllarda pazarlama, marka iletişimi ve kurumsal iletişim değer kazanmaya başlamış, kurumların duruşu ve itibari, ürün ve hizmetlerinin önüne geçmiştir. Kurumlar için hayati önem taşıyan, can damarı ve en büyük sermayesi olan, kurumsal itibarın oluşturulması, sürdürülmesi, korunması ve onarılmasından; en üst düzeyde temsil edilmesi gereken, güçlü iletişim kadrosunda oluşan Kurumsal İletişim Departmanları sorumludur. 
Kurumsal İletişim Departmanları; kurumların itibarını yönetir. Kurumların kendi içinde ve dış çevrede algılanan kimliği üzerine çalışmalar yapar. 
Kurumlar hakkında edinilen izlenimin olumlu yönde seyretmesi için stratejileri belirler, alt yapıyı oluşturur, planları yapar ve uygular.

Kısaca;
- Kurumların iletişim stratejilerini belirler ve uygular.
- Risk ve Kriz yönetim stratejilerini belirler ve uygular.
- Marka iletişimini sağlar.
- Kurumların iç ve dış çevre tarafından nasıl ve ne yönde algılandığını saptar ve mevcut algıyı analiz eder.
- Kurumların iç ve dış bilinirliği üzerine çalışmalar yapar. 
- Kurum kültürünün içeride ve dışarıda doğru bir şekilde algılanmasını sağlar.
- Kurumların ortak aidiyet duygusunu “ ……….olmak” (çalıştığı kurumlu olmak) söylemi etrafında şekillendirir.
- Kurumların güvenilir bir "marka" olduğu algısını yerleştirir, sürdürmesine yönelik projeler üretir ve yönetir.
- Kurumlarla ilgili önemli gelişmeleri doğru ve hızlı bir şekilde tek elden kitlelere aktarır.
- Basın ve sosyal medya ile ilişkileri yönetir.
- Pazarlama Departmanı bünyesindeki ofislerin eş güdümlü çalışmasını sağlar.

Kurumsal itibar; Kurumların kültürünü, misyonunu felsefesini, iş yapış şekillerini bilen ve özümseyen, güvenilir üst düzey yöneticiler tarafından en üst düzeyde yönetilmelidir...

 

 

-

Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu