Kurumların da bir Kişiliği ve Ruhu vardır

''Ne kadar başarılı, iyi, zeki ve usta olursanız olun, işinizin geleceği, çalıştırdığınız insanların elindedir.'' Akio Morita

 

Kurumların da bir Kişiliği ve Ruhu Vardır.

 

İnsanların  bir kişiliği ve ruhu olduğu gibi markaların ve kurumların da bir kişiliği ve ruhu vardır.  Markaların kişiliği ve ruhu dış müşteriler tarafından, kurumların kişiliği ve ruhu  öncelikle iş müşteri tarafından benimsenir, onaylanır ve kabul görür. 

Kurumların kişiliği ve ruhu, Kurum Kültürüdür. 

 

Farklı kültürlerden gelen kişilerin birlikteliğinde dahi kültürel farklardan kaynaklanan sorunlar yaşanırken onlarca farklı kültürden gelen çalışanların hem birbirleriyle hem de kurum kültürüyle uyum sağlaması, ahenk içerisinde çalışması, duygu birliği yapması, kurum misyon ve vizyonunu benimsemesi, aynı hedefe odaklanması aynı amaç için çalışması istenir ki bu durum kurumlar için olmazsa olmazdır.  

 

Birey kültürü ile kurum kültürünün uyum içerisinde olması;

İç ve dış müşteri memnuniyeti sağlamak, kaliteli, hatasız ürün/hizmet sunmak,

başarılı ve verimli olmak, hedeflere ulaşmak ve kurumların sürdürülebilirliğini sağlamak için en önemli koşullardan biridir.

Bu amaçla da kurumlar uzun süren, maliyetli yatırımlar yaparak değişim dönüşüm ve gelişim programları başlatırlar. 

 

Ancak;

• Kültüre uymayan herkese aynı uygulanan yöntem ve metotlar bu değişimi  esnekliği ve kalıcılığı sağla(ya)mayabilir.

• Aynen lastik örneğinde olduğu gibi çekince uzayabilir esneyebilir ancak bıraktığınızda aslına çok hızla geri döner ve daha can yakıcı olur.

 

Bu noktadan yola çıkarak, Idea House Academy olarak ilkemizi;

"Holistik ve Bütüncül bir bakış açısı ile bireyleri Sosyal Stiller ve Karakter Özellikleri üzerinden düşünerek,(kişisel paradigmaları,edinilmiş ve öğrenilmiş çaresizlikleri,davranışlara neden olan duyguları,korkuları vb.  fark ettirerek kişiyi kendi rızası ve kendi doğalı üzerinden) esneklik ve uyum kazandırarak evrensel ilkelere,kurumsal kültüre ve beklentilere uyumlu hale getirmek" olarak belirledik. 

 

İstenen ve tarafımızdan benimsenen yaklaşım; Büyük ve imkânsız gibi gözüken değişim ve hedeflere «Bireye uygun, uygulanabilir kültüre özgün başa çıkılabilir alışkanlıklarla ulaşılabildiğimiz» ilkesini temel alır.

 

Bu ilke,

Birey kültürü ile Kurum kültürünü örtüştürmekte, aynı duyguyu paylaşmalarını, hedef birliği yapmalarını sağlamaktadır. Bu şekilde Gelişim ve Uyum süreçlerini 'Dönüşü Olan Yatırımlar' haline getirmekte,elde edilen başarı ve verimliliği sürdürülebilir ve sürekli kılmayı başarmaktadır.

 

 

Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu