Influence Marketing/Etkileyen Pazarlama

Influence Marketing/Etkileyen Pazarlama

 Son yıllarda pazarlamada kullanılan yöntemler dijitalle paralel olarak günden güne değişiklik göstermeye başladı. Satınalma alışkınlıkları ve alışkanlıkları etkileyen faktörler değişti. Alışkanlıkları değiştiren faktörlerin başında, sosyal medya gelmeye başladı. 2016 yılında hayatımıza giren, 2017 yılında pazarlama  bütçelerinden  önemli pay alan "Influence Marketing", tüketicininin "deneyim satınalma" ihtiyacını karşılaması bakımından, markalar tarafından tercih edilmeye başlandı. 

Influence Marketing, markaların fenomen olan veya topluma mal olmuş kişilerle, yani belirledikleri marka yüzleri ile sponsorluk anlaşması yaparak, sosyal medya ağı ile markalarını duyurmaktır.

Marka elçileri üzerine kurulan "Influence Marketing"'de, sosyal medya fenomeni (Özellikle blogger, Vlogger, Instagram ve Twitter ünlüleri) kullanılabileceği gibi ünlü biri de kullanılabilir. Bu durumda Influencer-etkileyen kişiler seçilirken dikkatli olunmalı, potansiyel etkiye sahip kişiler seçilmelidir. Takipçi sayısı, takip edenlerin markayla ne derece ilgili olduğu da diğer bir dikkat edilmesi gereken konudur.

Influence Marketing yönteminde Influencer’ın marka ve ürün ile ilgili olması önemlidir. Örneğin; büyük bir takipçi kitlesine sahip fenomen bir sporcunun spor giyim markası ile çalışması hem etkileyen hem de ürün açısından doğru bir tercihken, sırf popülaritesi, takipçisi yüksek diye halk tarafından iyi algı oluşturmayan bilinen bir ünlünün tercih edilmesi markaya zarar verebilir.

Ayrıca çalışmalarda, uzun süreli anlaşmalar yaparak, uzun süreli birliktelik en önemli konulardan biridir.

Başka bir dikkat edilmesi gereken nokta ise; doğru kanal aracılığı ile potansiyel müşteriye ulaşmaktır. Örneğin, moda sektöründe faaliyet gösteren bir markanın influencer’ın kullanması gereken sosyal medya kanalı Instagram’dır. 

Marka kozmetik veya makyaj ürünü ise, video ağırlıklı içerikler seçmeli ve bunun için Youtube kullanmalıdır.

Son dönemlerde FacebookLive ile farklılık gelsede Instagram sürekli yenilen alt yapısı, videoların süresinin artması, çoklu resim seçeneği, hikaye ve canlı video yayını ile ön plana çıkacaktır. Bu nedenle iyi kullaılması gereken sosyal medya ağlarının başında Instagram geliyor. 

Son olarak, her kampanyada olduğu gibi, kampanya sonuçlarının iyi ve hızlı değerlendirilmesi gerekiyor.

 Yöntemeler değişiyor, beklentiler değişiyor, müşteri değişiyor ama ihtiyaçlar değişmiyor, satın alma istediği her geçen gün artıyor. 

Markaların günün koşullarına göre stratejileri iyi belirleyip doğru stratejilerle, müşterilere, hedef kitleye yani insana dokunmaları gerekiyor...

 

Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu