Endüstri 5.0 ve İş Planları-Pazarlama Stratejileri…

"Industry 5.0 & Business Plans- Marketing Strategy...

"Endüstri 5.0 ve İş Planları-Pazarlama Stratejileri"…

Dünya Endüstri 5.0 konuşmaya, iş planlarını ve pazarlama stratejilerini belirlemeye başladı. Biz daha Endüstri 4.0 ne demek tam olarak anlayamadık, hatta pek çoğumuz duymadık bile.

Ülke olarak, eğitim ve teknolojide ilerleyemiyor, Yeni insan kaynağı yaratamıyor, var olan insan kaynağını etkin biçimde kullanamıyoruz. İnsanları, yeteneklerine, bilgi ve birikimlerine, tecrübelerine göre değerlendiremiyoruz. Hayatımızın her alanında enerjimizi gereksiz şeylere harcıyor, günlük küçük uğraşlarda boğuluyoruz. Düşünmeden, çalışmadan,üretmeden,"laf"la iş yapıp, yaşamaya çalışıyoruz. Geçmişte yaşıyor, yeniliklere kendimizi kapatıyor, geliştirmiyoruz...

Dünyanın en fazla kullandığı sözcük" inovasyon"

Biz de sadece o da süslü bir "sözcük" olarak kalıyor.

Atalarımız "Lafla peynir gemisi yürümez" demiş. Yalnız konuşarak, hiç bir şey yapmayarak, yapıyor gibi görünerek bir yere varılmıyor. Gemi yürümüyor...

Düşünme, yenilenme, harekete geçme, bilim, teknoloji ve insan kaynağına yatırım yapma, çalışma ve çok çalışma zamanı...

Aksi takdirde dünyanın çok gerisinde kalmaya ve kaybetmeye mahkumuz...

Değerleme ve stratejik danışmanlık firması Brand Finance tarafından her yıl yayınlanan ve Markaları pazarlama yatırımları, tanınırlık, sadakat, çalışan memnuniyeti ve kurumsal itibar gibi kalemler üzerinden değerlendirerek sıralayan Global 500 (Dünyanın en değerli 500 markası) açıklandı...

İlk sırada Google ikinci sırada Apple var.

Global 500'de yer alan dünyanın en büyük şirketlerinin değerleri, markalarından kaynaklanıyor.

İçinde bulunduğumuz yüzyılda katma değer "markalaşma" ile gerçekleşiyor ve Şirketlerin değerini sahip oldukları "markalar" belirliyor.

Peki şirketlerin marka değeri nedir? Nasıl hesaplanır?

Uzmanlar, Marka değeri hesaplamalarında değişik yöntemler kullansa da temel iki yöntemde birleşiyorlar.

Marka değeri; Bir şirketin mali değerine, markanın yaptığı katkı olarak değerlendirilebilir. marka değeri, araştırma tabanlı ve finansal yöntemlerle hesaplanır.

*Araştırma tabanlı yöntemlerde; markanın kullanıcısı ile yaptığı araştırma sonuçları değerlendirilir ve marka algısı ölçülür.

-Tüketicinini markayı neden tercih ettiği

-Neden daha fazla fiyat ödediği

-Neden markada sadık kaldığı

-Neden çevresine tavsiye ettiği vb. Araştırılır ve diğer markalardan farkı değerlendirilerek, diğer markalardan değerli olduğu sonucuna varılır.

*Finansal yöntemlerde; ilk etapta markanın bu günlere getirilmesinde harcanan tüm maliyetler ve karşılaştırma tabanlı finansal değerlere bakılır.

Ve markanın finansal değerlerine katkısı hesaplanır.

-Şirket gelirlerinin ne kadarı sahip olduğu markanın altında kazanılıyor (burda esas olan, şirketin bir kaç markası olsada marka değeri hesaplanan markanın getirisidir)

-Markaya bağlı gelirlerin ne kadarı müşterilerle kurulan yakın ilişkilerden/bağlardan kaynaklanıyor? (Tercih ediliyor)

-Marka kaynaklı gelirlerin geleceğe dönük büyüme potansiyeli nedir?

Tüm bu verilerle "marka değeri" hesaplanır.

Asıl olan; Markanın değerinin hesaplanmasından çok, marka yaratmak ve ona değer katmaktır.

İçinde bulunduğumuz yüz yılda katma değer "MARKALAŞMA" ile gerçekleşiyor ve şirketlerin değerlerini sahip oldukları "MARKALAR" belirliyor...

 

Global 500'de olamayabilirsiniz, Türkiye 500'de olamayabilirsiniz ama şehirinizde, bölgenizde "Top 10" olabilirsiniz...Hangi sektörde olduğunuz ve/veya cironuzun ne olduğu önemli değil, kendi "MARKANIZI YARATABİLİR" ve "MARKA DEĞERİNİZİ" oluşturabilirsiniz...

Hülya Çakıcı Hacıoğlu

Kalemim mutlu, kalemim umutlu, gözlerim buğulu, gözlerim ışıltılı, kalbim mutluluk dolu... İçimde vefaya, güzele, iyiliğe, dostluğa karşı ümitler...

Yeni Normal Dönemde Pazarlama, İletişim ve Sosyal Marka
hulyahacioglu@hulyahacioglu.com.tr



2024 © Hülya Çakıcı Hacıoğlu